Üdvözöljük online áruházunkban!
Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!
Tájékoztatjuk kedves Vásárlóinkat, hogy webshopunkban kizárólag magányszemélyek rendelését tudjuk teljesíteni!
A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban „ÁSZF”) a Stáhlné Markó Adrienn e.v. (továbbiakban „Szolgáltató”, „Eladó”) által üzemeltetett Mamini – manó holmik szívvel-lélekkel internetes áruházon (továbbiakban „mamini.hu”, „webshop”, „webáruház”, „weboldal”) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő megrendelő (továbbiakban „Megrendelő”, „Vásárló”) és a Szolgáltató közötti jogviszony részleteit határozzák meg. A mamini.hu webáruházon keresztül a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek mellett lehet vásárolni.
A webshop működésével, megrendelési és szállítási folyamataival kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeken állok rendelkezésére.
Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://www.mamini.hu
Általános szerződési feltételek
A jelen ÁSZF 2022.09.01-től hatályos és visszavonásig hatályban marad.
A vállalkozás adatai
Szolgáltató neve: Stáhlné Markó Adrienn e.v.
Székhely: 8200 Veszprém, Endrődi Sándor utca 28.
Adószám: 69734137-1-39
Nyilvántartásba vevő hatóság: Belügyminisztérium
Nyilvántartási szám: 53610043
Bankszámlaszám: OTP Bank Nyrt. 11748007-24817556
Ügyfélszolgálat
E-mail: mamini.manoholmik@gmail.com
Telefonszám: +36 70 611 6990 hétfőtől-péntekig: 10:00 – 14:00 óra között
Levelezési cím: 8200 Veszprém, Endrődi Sándor utca 28.
A webáruház tárhelyszolgáltatójának adatai
Szolgáltató neve: Név: BlazeArts Kft. – Forpsi Ügyfélszolgálat
Levelezési cím: 1096 Budapest, Thaly Kálmán u. 39.
Adószám: 12539833-2-43
Cégjegyzékszám: 1-09-389087
E-mail: info@forpsi.hu
Telefonszám: +36 1 610 5506
Honlap: https://forpsi.hu
I. Alapvető rendelkezések
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről („Ptk.”) szóló 2013. évi V. törvény és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások (Elker. tv.) egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a Vásárló és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet vonatkozó rendelkezéseire.
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et.
A Vásárlók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
Vásárló, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált Vásárlója a webshopnak, az ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Vásárló nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop és weboldal bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
Tilos a webshop és annak aloldalain megjelenő fotók, tartalmak, termékleírások vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
II. Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A böngészés és a vásárlás nem kötött regisztrációhoz.
Vásárló a mamini.hu weboldalon történő vásárlásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
Vásárló a vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Vásárló más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
A Szolgáltatót a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli
Ha a Felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe az Mamini.hu szolgáltatásait.
A honlapon közölt információk nem minősülnek Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.
III. A honlap használata
Webáruházunk felépítése kényelmes és gyors tájékozódási lehetőségeket biztosít a Felhasználók számára.
A webshop „Információk” pontja alatt megtalálható minden fontos tájékoztatás, mint pl. a webáruház elérhetőségei, a szállítási lehetőségek, fizetési opciók, az adatkezelési tájékoztató és jelen ÁSZF, a rólunk készült média-megjelenések. Kérdés esetén közvetlenül e-mailt is írhat a webáruház üzemeltetőjének vagy közösségi oldalainkat is felkeresheti.
A menüpontok segítségével könnyedén navigálhat az áruházban.
A webshopban megtalálható termékeket kategóriákba csoportosítottuk.
Csak azok a termékkategóriák jelennek meg az oldalon, amelyekben termékek találhatók, az éppen üres kategóriák rejtve maradnak. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek alatt lévő oldalszámok segítségével lapozhat.
Az áruházban lehetősége van keresésre.
Egyszerű keresés a nagyító ábra mellett a kereső szót kell megadnia, és ha valamely termék megfelel ennek, akkor a rendszer megjeleníti.
Az áruházban található termékek között a „Szűrés termékkategóriára” menüpont segítségével is böngészhetnek.
IV. A megvásárolható termékek köre
A webáruház által értékesített termékek a Szolgáltató által tervezett, szükség szerint beavatott, minőségi alapanyagokból, kis darabszámban, kézzel készített egyedi kézműves textil termékek.
Felhívjuk figyelmet, hogy amennyiben egyfajta termékből több is készül, úgy nincs garantálva, hogy azok teljes mértékben azonosak egymással, nem feltűnő eltérés lehet két, azonos tervek alapján készített termék között. Emiatt a webshopban szereplő fotón látható termék kismértékben, nem lényeges módon eltérhet a megrendelés teljesítése során a Vásárló részére megküldésre kerülő terméktől. Kérjük, hogy megrendelését ennek figyelembevételével küldje el részünkre.
A kismértékű eltérések nem jelentik a Szolgáltató nem szerződésszerű teljesítését, emiatt szavatossági igényt, vagy a szerződésszegés jogkövetkezményeit érvényesíteni nem lehet.
V. A termék lényeges tulajdonságai
A kiválasztott termékkategóriában megtekinthető a termék neve, képe és ára.
A weboldalon minden termék esetén a termék fotójára vagy nevére kattintva elérhető egy részletes termékleírás. Felhasználók itt megtekinthetik a termék lényeges tulajdonságait, különös tekintettel a felhasználási területre, a gyártás során felhasznált alapanyagokra és a termék kezelési útmutatójára.
Bizonyos termékeknél lehetőség van méret, vastagság és egyéb opcionális jellemzők közüli választási lehetőségre.
Technikai eltérések
A weboldalon, prospektusokban, szórólapokon, katalógusokban, hirdetésekben szereplő adatok, meghatározások, írásos és elektronikus ábrázolások pusztán információ jellegűek, ezért a színt, súlyt, minta elhelyezkedését és a termék más, hasonló paraméterét érintő adatai eltérhetnek az ezekben megadottaktól.
Mivel a szabás is kézi munkával történik, a webáruházban szereplő és a késztermék mintabeli elhelyezkedése a szabás során eltérhet a képen láthatótól, nem készül két teljesen egyforma, ezért lémyegében minden darab egyedi.
A termékek adatlapján megjelenített képeknél törekszünk arra, hogy a képek a valóságnak megfelelően mutassák be a termékeket, de ennek ellenére eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a webshopban megjelenő képek és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
A színek a valóságban eltérhetnek a monitoron megjelenő színektől.
VI. A megrendelés menete
Tájékoztatjuk kedves Vásárlóinkat, hogy webshopunkban kizárólag magányszemélyek rendelését tudjuk teljesíteni!
A megjelenített termékek online rendelhetők meg.
Egyedi rendeléseket emailben, Messenger üzenetben vagy a weboldalon található kapcsolat-felvételi űrlapon keresztül tudunk felvenni.
Telefonon vagy levélben leadott rendeléseket nem áll módunkban elfogadni.
Vásárlónak bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására.
- Vásárló a megvásárolni kívánt termék darabszámát beállítja, majd a terméket a „Kosárba teszem” gombra kattintva egy virtuális bevásárló kosárba helyezheti, majd folytathatja a termékek közti böngészést.
- Vásárló bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a ikonra kattintva. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve a termék képe előtti piros x jellel törölheti az adott tételt. A változtatás a „Kosár frissítése” gomb megnyomása után azonnal látható lesz, ezt a „Kosár frissítve” felirat nyugtázza.
- Amennyiben Vásárló rendelkezik beváltani kívánt érvényes kuponnal, a kuponkód beírása után kattintson a „Kupon beváltása” gombra.
- A kosár részletes tartalma alatt, a „Kosár összesen” pontnál ellenőrizheti a megvásárolni kívánt termékek együttes értékét. A Vásárló a felkínált szállítási lehetőségek közül kiválaszthatja a neki mind módban és árban is megfelelőt. Webáruházunkban részszállításra nincs lehetőség.
- A megfelelő termékek kiválasztását követően, amennyiben Vásárló nem kíván további terméket a kosarába tenni, adja le a megrendelést a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával.
Ezt követően szükséges kitöltetni a megrendelést: meg kell adnia a megrendelés teljesítéséhez szükséges Számlázási és szállítási adatait. Ha a Vásárló szállítási címe eltér a számlázási címtől, pl. munkahelyén szeretné átvenni, csomagautomatába kéri vagy az Önhöz legközelebbi postán kívánja azt átvenni, kérjük mindenképpen pipálja be a „Szállítás másik címre” mezőt és töltse ki rubrikákat. Ügyeljen a megadott adatok pontosságára!
Kérjük, vegye figyelembe, hogy ezen adatok hiányában nem tudjuk csomagját a szállításhoz előkészíteni és átadni. - A „Rendelés tartalma” összegzésnél, még a megrendelés véglegesítése előtt a weboldal felkínálja a megrendelés ellenőrzésének lehetőségét. Vásárló a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Vásárlót az új adatokról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
- A „Pénztár„-ban Vásárló ki tudja választania a neki megfelelő fizetési módot. (Erről a Fizetési módok bekezdésben olvashat részletesen).
Ha Vásárló mindent rendben talál és meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az általa megrendelni kívánt Áruknak, valamint a Vásárló adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva véglegesítheti a megrendelését. - Vásárló a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap az általa rögzített e-mail címre.
Amennyiben Vásárló azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés a Vásárló adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy ennek tényét e-mail útján haladéktalanuk közölje velünk, a helyes adatok megadásával egyidejűleg.
Amennyiben Vásárló a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.
Amennyiben a visszaigazolás Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Vásárlóhoz nem érkezik meg, Vásárló az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vásárló rossz e-mail címet adott meg a vásárlás során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni. Kérjük, a Spam levélmappát is ellenőrizze!
A visszaigazolás kizárólag a megrendelés kézhezvételét és nem annak elfogadását, vagyis nem a szerződés felek közötti létrejöttét bizonyítja. A megrendelt termékek értékesítésére vonatkozó szerződés a felek között akkor jön létre, amikor Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Vásárlót a teljesítésről, azaz a termékek fuvarozónak való átadásáról („Elküldve” tárgyú levél elküldésével).
Amennyiben a megrendelést valamilyen elháríthatatlan ok miatt Szolgáltató nem tudja a jelen ÁSZF szerinti feltételekkel teljesíteni, úgy erről, a megrendelés visszaigazolását követően a lehető leghamarabb e-mailben értesíti a Vásárlót.
VII. A megrendelések feldolgozása és teljesítés
Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5-10 munkanapon, de legfeljebb 30 munkanap.
Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, vagy az utánrendeléshez szükséges alapanyag időközben elfogyott, már nem áll rendelkezésre, köteles erről Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások, a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítésre kizárólag Vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
Amennyiben a Vásárló rossz szállítási címet ad meg a megrendelésben és így a kézbesítés lehetetlen, úgy a teljesítés elmaradásáért Szolgáltató nem tartozik felelősséggel. Ebben az esetben Szolgáltató a teljesítés meghiúsulásáról való értesülést követő 5 munkanapon belül e-mailben értesíti a Vásárlót erről a tényről és felszólítja, hogy adja meg a helyes szállítási címet. Amennyiben a Vevő megadja a helyes címet és kéri az ismételt kézbesítést, úgy erre a következő feltételek teljesülése esetén van lehetőség:
-korábbi fizetés és banki átutalás esetén, ha a Vásárló a válaszlevéllel egyidejűleg átutalja az ismételt kézbesítés költségét.
Amennyiben
– Szolgáltató felszólítására a Vásárló 5 munkanapon belül nem reagál, vagy
– nem kéri az ismételt kézbesítést, vagy
– nem fizeti meg a fenti határidőben a szükséges összeget, úgy a szállítási költségek levonása után haladéktalanul, de legkésőbb a csomag visszaérkezését követő 30 napon belül visszaküldjük a már megfizetett vételárat a Vásárló részére. Ez esetben Szolgáltató nem tartozik további teljesítési kötelezettséggel a Vásárló felé.
VIII. Árak
A mamini.hu weboldalain közzétett árak magyar Forintban értendők.
A webáruházunkban megjelenített termékek árai alanyi adómentes, bruttó árak, az áraknak ÁFA tartalma nincs.
A feltüntetett árak nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját (fizikai termékek esetén). Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra, kivéve ha Vásárló díszcsomagolást szeretne kérni, és azt hajlandó is megfizetni.
Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre.
Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el.
IX. Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
- 0 Ft-os ár,
- kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált áru).
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
X. Fizetési módok
A fizetés módját a „Pénztár” oldal „Fizetés” menüpontja alatt kell kiválasztani.
- Készpénz
Készpénzzel való fizetésre csak Veszprémben, a Mamini műhelynél való személyes átvétel esetén, előzetes időpont egyeztetést követően van lehetőség.
- Banki átutalás (előre utalás)
Egyedi termékrendelés és némely szállítási mód választása esetén Vásárlónak a megrendelt termék(ek) árát a szállítási költséggel együtt előre kell megfizetni.
A banki átutaláshoz a megrendelést követően emailben elküldjük az utaláshoz szükséges adatokat, melyet Vásárló online, netbankon keresztül tud kiegyenlíteni. Vásárló, az ország bármely pénzintézeténél vezetett számlájáról tud fizetést indítani az alábbi adatokkal:
Kedvezményezett neve: Stáhlné Markó Adrienn e.v.
Kedvezményezett számlaszáma: 11748007-24817556
Kedvezményezett bankja: OTP BANK Nyrt.
A díjbekérőn szereplő összeget 3 napon belül kérjük kiegyenlíteni. A beazonosíthatóság érdekében a közleményben kérjük tüntesse fel a díjbekérő vagy a megrendelés sorszámát, pl: MAMINI/007321, #226094.
Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a megrendelő jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.
- Bankkártyás fizetés
Az online bankkártyás fizetések forintban, a SumUp rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el.
A SumUp online fizetési rendszerét, a SumUp EU Payments UAB-t a Litván Nemzeti Bank engedélyezte elektronikuspénz-kibocsátó intézményként
(az engedély száma 56, kibocsátásának dátuma 2019. augusztus 27.).
Bejegyzett cím: Konstitucijos Ave. 21C, 08130 Vilnius, Litvánia. Cégkód: 305074395.
A SumUp egyszerű és biztonságos fizetési folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált fizetési eljárással.
A szolgáltatás alatt a felhasználó, így a kártyabirtokos biztonságát szem előtt tartva a SumUp tranzakciókat folyamatosan figyeli, s nem várt események megelőzésében nyújt segítséget. Bővebb információ: https://help.sumup.com/hu-HU/
MELYEK A TRANZAKCIÓ LÉPÉSEI?
- A „Fizetés” gombra kattintva Vásárló átkerül a SumUp fizetési oldalára, ahol a bankkártya adatai megadásával elindítja a tranzakciót.
- A kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét.
- A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben.
- A fizetés eredményéről Vásárló e-mail útján is értesítést kap, valamint a SumUp rendszere visszairányítja a webáruház oldalára.
Amennyiben banki átutalást vagy bankkártyás fizetést választott a Vevő a megrendelésben és a megrendelt termékek ára a megrendelés visszaigazolását követő 8 munkanapon belül nem kerül kifizetésre (Szolgáltató bankszámláján jóváírásra), úgy Szolgáltató szabadul az ajánlati kötöttség alól és nem köteles a megrendelés teljesítésére (4, illetve 8 nap után fizetési emlékeztetőt küldünk, utána töröljük a kifizetetlen megrendelést).
- Utánvétel
Amennyiben nem egyedi igények szerint készült termékről van szó, továbbá a választott szállítási mód azt lehetővé teszi, a Vásárló a vásárolt áru ellenértékét és a szállítás díját a kézbesítőnek fizeti ki.
Utánvétel esetén 990 Ft kezelési költséget számolunk fel.
Amennyiben Vásárló a vásárolt termékek kifizetését megtagadja, köteles a webáruház üzemeltetőjének a szállítási díjat és az utánvétkezelési költséget kifizetni. A szállítási díj kifizetését a csomag webáruházhoz történő visszaérkezte utáni kapcsolatfelvételtől számított 7 napon belül kell megtennie. Késedelmes fizetés esetén a késedelmi kamatot a Ptk. törvényben foglaltak szerint számítjuk fel.
A szállítási díjat abban az esetben is meg kell részünkre fizetnie, ha a csomagot ingyen szállítottuk, ingyen szállításra jogosító összeghatár illetve ingyen szállításra jogosító kuponos ajánlat miatt. Ebben az esetben azzal az összeggel számolunk, amennyi a megrendelt termékek ingyen szállítás nélküli díja lett volna, hisz cégünk azt a futárszolgálatnak is köteles kifizetni.
XI. Számlázás
A webáruház üzembentartója egyéni vállalkozó.
Tájékoztatjuk kedves Vásárlóinkat, hogy webshopunkban kizárólag magányszemélyek rendelését tudjuk teljesíteni!
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát elektronikus úton küldi meg Szolgáltató Vásárlónak.
A számlázás a Billingo online számlázó programjával történik.
Név: Billingo Technologies ZRt.
Székhelye: 1133 Budapest, Árboc utca 6.
Adószám: 27926309-2-41
Cégjegyzékszám: 01-10-140802
Weboldal: www.billingo.hu
E-mail: hello@billingo.hu
Telefon: +36 1/500 9491
Adatvédelmi szabályzat: https://www.billingo.hu/adatkezelesi-tajekoztato
ÁSZF: https://www.billingo.hu/felhasznalasi-feltetelek
XII. Kiszállítás, személyes átvétel
A csomagpontokhoz, csomagautomatákhoz, átvevőpontokhoz és házhoz szállítás futárszolgálatok közreműködésével valósul meg.
A csomagszállítás díjai kizárólag Magyarország területére vonatkoznak.
Megrendelését a mamini.hu webáruházban a „Szállítás” menüpontban feltüntetett módokon, illetve a rendszer által a kosár folyamat során kalkulált áron szállítja.
A szállítás díja Vásárlót terheli.
1. FoxPost csomagautomata
A csomagot a FoxPost futárszolgálat szállítja. Országosan közel 750 FoxPost automata áll rendelkezésére. Keresse meg az Önhöz legközelebbit: itt
Videó: csomagátvétel csomagautomatából
A FoxPost csomagautomatánál történő átvétellel kapcsolatos legfőbb tudnivalók:
- A feladott csomag súlya 25 kg, max. mérete 60x36x61 cm lehet.
- A rendelt áru értéke nem haladhatja meg a 150 000 Ft-ot.
- A címzett adatainál élő e-mail cím és mobiltelefonszám megadása szükséges, mivel a csomagátvételhez szükséges nyitókódot elektronikus úton küldik meg.
- Az átadás és a feldolgozás között akár 3 munkanap is eltelhet!
A szállítási címként megadott foxpost automatába történő beérkezésről sms és email is értesítést küldenek. - A csomag átvételére 3 naptári nap áll rendelkezésre.
- A tárolási időszak lejártát követően az át nem vett csomagokat visszaküldik a feladónak.
2. PAcketa
A Packeta Group egy logisztikai szolgáltatásokat kínáló globális cégcsoport, mely több mint 70 futárszolgálattal együttműködve, több száz pontból álló átvevő-átadó hálózatot üzemeltet Magyarországon.
2.1. Kézbesítés Z-BOX-ba
A Z-BOX önkiszolgáló csomagautomatái éjjel-nappal üzemelnek a hét minden napján. Csomagját érintésmentesen veheti át – akár az éjszaka közepén is, ha úgy tetszik. A Z-BOX a Packeta mobilalkalmazással nyitható ki.
Válassza ki a legközelebbi átvevőhelyet itt, ahová akkor mehet el a csomagért, amikor éppen ráér.
– A csomag súlya max. 5kg, max. mérete 36x45x61 cm lehet.
– A csomag átvételére 2 naptári nap áll rendelkezésre.
– A tárolási időszak lejártát követően az át nem vett csomagokat visszaküldik a feladónak.
2.2 Kézbesítés átvevőhelyre
Nem akarja a futárt lesni? Vegye át csomagját a több száz Packeta átvevőhely egyikén, az adott üzlet nyitvatartási idejében.
Keresse meg az Önhöz legközelebbit: itt.
-A csomag súlya max. 10 kg, a 3 oldalának max. összmérete: 150 cm lehet, (pl. 60x50x40), egy oldal hossza max. 120 cm.
– A csomag átvételére 5 naptári nap áll rendelkezésre.
– A tárolási időszak lejártát követően az át nem vett csomagokat visszaküldik a feladónak.
3. MPL Csomagautomata
A csomagot az MPL futárszolgálat szállítja. Országosan több száz automata áll rendelkezésére. Az automaták jellemzően éjjel-nappal, 0-24 órában elérhetőek a nagyobb városokban, többek között bevásárlóközpontoknál, szupermarketek mellett, közlekedési csomópontok környékén és benzinkutakon. Az MPL email és SMS értesítőt küld a címzettnek a csomag automatába érkezéséről.
Keresse meg az Önhöz legközelebbit: itt
4. MPL Postapont
Az online vásárlásoknál a megrendelők kényelmesen és saját időbeosztásuk szerint vehetik át az árut a PostaPontokon keresztül. A PostaPontok jól megközelíthető helyeken találhatók, például postákon, bevásárlóközpontokban, benzinkutakon vagy egyéb forgalmas üzletekben. A legtöbb hosszú nyitva tartással, akár hétvégén is várja a csomagot átvenni kívánó ügyfeleket.
Az MPL email és SMS értesítőt küld a címzettnek az áru kiszállításáról.
A vevő 5 munkanapon belül, bármikor átveheti a csomagot, figyelembe véve a PostaPont nyitva tartási idejét.
5. MPL házhoz futárszolgálat
A terméket az MPL futárszolgálat szállítja házhoz. Célszerű olyan címre kérni a csomagot, ahol napközben (8-17 óra között) tartózkodik, (akár munkahelyre is kézbesítik).
A csomagok nyomon követhetőek a Posta mobilapplikációban, vagy ide kattintva.
A kísérőokirat-szám mezőben a címirat vonalkódja alatt található azonosító aláhúzott részét (13 jegyű azonosító) kell megadni.
A címzettet a csomag érkezéséről sms-ben és e-mailben előzetesen értesítik.
A futár érkezése előtt telefonon egyeztet a címzettel.
A küldemények kézbesítését két egymást követő munkanapon kísérelik meg.
2 sikertelen kézbesítési kísérlet után, 5 munkanapos őrzési idő után a csomagot visszaszállítják a feladó részére.
6. Postán maradó küldemény
A terméket az MPL futárszolgálat a Vásárló által megadott postahivatal címére szállítja. Célszerű olyan postahivatal címre kérni a csomagot, ahová napközben, az adott posta nyitvatartási idejében be tud fáradni csomagjáért.
A címzettet a csomag érkezéséről nem értesítik!
A csomagok nyomon követhetőek a Posta mobilapplikációban, vagy ide kattintva.
A kísérőokirat-szám mezőben a címirat vonalkódja alatt található azonosító aláhúzott részét (13 jegyű azonosító) kell megadni.
Sikertelen átvétel után, 10 napos őrzési idő után a csomagot visszaszállítják a feladó részére.
7. Ajánlott levél (MPL)
Levélszekrénybe kézbesíthető kisebb termékek esetében, mint pl. maszkok, A4-es borítékméretig és 500 gramm súly alatt, amennyiben a levélküldemény vastagsága nem éri el a 2 cm-t, lehetőség van ajánlott levélként való kézbesítés választására, kizárólag előre történő fizetésnél (online bankártyás fizetés, banki átutalás).
Utánvételre levélküldeményeknél nincs lehetőség, az csak csomagküldeményeknél létezik!
8. Személyes átvétel
Személyes átvételre csak Veszprémben, a Mamini műhelynél, előzetes időpont egyeztetést követően, illetve vásárok alkalmával van lehetőség.
XIII. Szállítási feltételek
A megrendelést követően, ha bankkártyával vagy átutalással történik a fizetés, akkor a megrendelt termék(ek) árának Vásárló általi kifizetését, a Szolgáltató részére történő jóváírását követő 10 munkanapon belül átadjuk a megrendelt termékeket a fuvarozónak.
A megrendelt termék(ek)et a Vásárló a megrendelése során választott futárszolgálat szállítja házhoz.
Szolgáltató a fuvarozónak való átadás határidejéért vállal felelősséget.
A kiszállítás az adott fuvarozó cég saját üzletszabályzata szerinti határidőn belül történik meg.
A csomag sértetlenségét a kézbesítő jelenlétében Vásárlónak kötelessége ellenőrizni! Ha sérülést lát, jegyzőkönyv felvétele szükséges, kérjük, ne vegye át a csomagot. Utólagos reklamációra, illetve az alább szabályozott elállásra a termék sérülése okán akkor van lehetősége a Vásárlónak, ha a csomag fizikai sérüléséről szóló jegyzőkönyvet a reklamációval, illetve az elállásról szóló nyilatkozatával együtt részünkre bemutatja. Az elállás jogának esetleges gyakorlásának megkönnyítése végett, kérjük, hogy a küldemény átvételének időpontjáról a kézbesítőtől kérjen igazolást, vagy az átvételi elismervény Vásárlónál maradó példányát, őrizze meg. Amennyiben élni kíván az alábbi elállási jogával, úgy ezen igazolás másolatát is mellékelje elállási nyilatkozatához.
XIV. Át nem vett csomag
Amennyiben a Vásárló által át nem vett csomagot a futárcég visszaszállítja részünkre, az alábbiak szerint járunk el:
- Utánvét esetén
Amennyiben Vásárló a vásárolt termékek kifizetését megtagadja, köteles a webáruház üzemeltetőjének a szállítási díjat és az utánvétkezelési költséget kifizetni. A szállítási díj kifizetését a csomag webáruházhoz történő visszaérkezte utáni kapcsolatfelvételtől számított 7 napon belül kell megtennie. Késedelmes fizetés esetén a késedelmi kamatot a Ptk. törvényben foglaltak szerint számítjuk fel.
A szállítási díjat abban az esetben is meg kell részünkre fizetnie, ha a csomagot ingyen szállítottuk, ingyen szállításra jogosító összeghatár illetve ingyen szállításra jogosító kuponos ajánlat miatt. Ebben az esetben azzal az összeggel számolunk, amennyi a megrendelt termékek ingyen szállítás nélküli díja lett volna, hisz cégünk azt a futárszolgálatnak is köteles kifizetni.
- Csomagponton át nem vett termék esetén
Amennyiben a vásárolt termékek nem kerülnek átvételre, Vásárló köteles a webáruház üzemeltetőjének a szállítási díjat kifizetni. A szállítási díj kifizetését a csomag webáruházhoz történő visszaérkezte utáni kapcsolatfelvételtől számított 7 napon belül kell megtennie. Késedelmes fizetés esetén a késedelmi kamatot a Ptk. törvényben foglaltak szerint számítjuk fel. A szállítási díjat abban az esetben is meg kell részünkre fizetnie, ha a csomagot ingyen szállítottuk, ingyen szállításra jogosító összeghatár, illetve ingyen szállításra jogosító kuponos ajánlat miatt. Ebben az esetben azzal az összeggel számolunk, amennyi a megrendelt termékek ingyen szállítás nélküli díja lett volna, hisz cégünk azt a futárszolgálatnak is köteles kifizetni.
Előre kifizetett csomag esetén a szállítási díjjal csökkentett végösszeget utaljuk vissza olyan formában, ahogy azt a Vásárló kifizette. A szállítási díjat abban az esetben is levonjuk a visszautalandó végösszegből, ha a csomagot ingyen szállítottuk, ingyen szállításra jogosító összeghatár, illetve ingyen szállításra jogosító kuponos ajánlat miatt. Ebben az esetben azzal az összeggel számolunk, amennyi a megrendelt termékek ingyen szállítás nélküli díja lett volna, hisz cégünk azt a futárszolgálatnak is köteles kifizetni.
XV. Elállási jog, a rendelés lemondásának feltételei
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a Vásárló és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Vásárló a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
Vásárló az elállási jogát a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. mellékletében található minta felhasználásával vagy az elállásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján gyakorolhatja.
Alább mellékelünk egy elállási nyilatkozat-mintát, amely segít az elállási joga gyakorlásában:
Címzett: Mamini.hu – Stáhlné Markó Adrienn e.v., 8200 Veszprém, Endrődi Sándor utca 28. Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére: itt kell részleteznie a nálunk vásárolt termékeket. Az átvétel időpontja: amikor átvette a terméket A fogyasztó neve: A fogyasztó címe: A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) Kelt, dátum
Az elállási nyilatkozatban meg kell adni a megrendelésben szereplő minden adatot, a megrendelés számát. Ezek hiányában, vagy ha egyéb okból a Szolgáltató nem tudja beazonosítani, hogy az elállási nyilatkozat mely megrendelésre / vásárlóra / termékre vonatkozik és határidőben benyújtásra került-e, úgy az elállási nyilatkozatot nem tudja elfogadni.
Elállás esetén a Vevő köteles a termékek biztonságát, sérülésmentességét megfelelően biztosító csomagolásban visszaküldeni Szolgáltató részére a kérdéses termékeket. A visszaküldés költsége a Vevőt terheli.
Az elektronikusan megküldött elállási nyilatkozat kézhezvételét követő legfeljebb 14 napon belül a Szolgáltató a Vásárló által a részére kifizetett összeget visszatéríti a Vásárlónak, feltéve, hogy ezen határidőn belül a visszaküldött termékeket sértetlen állapotban megkapta. Szolgáltató jogosult levonni a visszatérítendő összegből a visszaküldött termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának értékét.
A Vásárló nem gyakorolhatja az elállási jogát olyan termék tekintetében, amely az átadást követő felbontása után azon használatbavétel jelei mutatkoznak.
Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Vásárló részére.
Vásárló köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.
Vásárló akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi a termék(eke)t.
Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Vásárló bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A Vásárló és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
Vásárló egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
A fogyasztó és a vállalkozások közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Kormányrendelet 29. paragrafusa (1) bekezdés c/ pontja alapján:
„A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát (20. § szerinti jogát), olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.”
A Vásárló szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
- ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Vásárló tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, pl. maszkok esetében.
Ez a mi esetünkben azt jelenti, hogy ha a Vásárló olyan megbízást ad, azaz olyan terméket állítunk elő neki, ami csak a Vásárló számára bír értékkel, ilyen esetben a Vásárló elállási jogával nem élhet, hiszen pl. egy speciális méretre készült, Vásárló által összeállított minta/színvilágú vagy egyedi névvel ellátott terméket visszaküldés esetén nem tudnánk már más vásárlónak értékesíteni.
XVI. Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben Vásárló korábban már úgy rendelt árut, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy az áru nem kereste jelzéssel érkezett vissza az Eladóhoz, Szolgáltató a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.
Szolgáltató visszatarthatja az áru átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy az áru árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával. Amennyiben az áru ára nem került teljes mértékben kifizetésre, a Szolgáltató a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
XVII. Kellékszavatosság, termékszavatosság
Amennyiben a webshopban megvásárolt termék már a vásárláskor hibás volt, és ez a hiba a vásárlást követően derül ki, úgy a Szolgáltató köteles a Vásárló szavatossági igényét teljesíteni.
Vásárló a webshopot üzemeltető Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Vásárló kérheti a hibás termék javítását, kicserélését, illetve a szerződéstől is elállhat. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Vásárló a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető Szolgáltató nyújtotta. A Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ha a terméket minőségi hibák miatt Vásárló visszaküldené, akkor azt postai úton teheti meg, a csomagot a Mamini.hu – Stáhlné Markó Adrienn e.v. 8200 Veszprém, Endrődi Sándor utca 28. szám alatti telephelyére címezve. A visszaküldéssel kapcsolatos postai költségek Vásárlót terhelik, a csere terméket pedig a mi költségünkön juttatjuk el a Vásárlóhoz.
XVIII. Jótállás
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadása napjával kezdődik.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
XIX. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
– Vásárló és Szolgáltató közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Vásárló hátrányára nem térhet el.
– A Vásárló kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
– A Szolgáltató a Vásárló nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
– A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vásárló rendelkezésére kell bocsátani.
– Ha a Szolgáltató a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vásárlót.
– A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
XX. VEGYES RENDELKEZÉSEK
– Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
– Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
– Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
-Szolgáltató és Vevő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
XXI. Tájékoztatás a panaszkezelés módjáról
Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen közölheti.
Szolgáltató a panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vásárlónak.
Az írásbeli panaszt webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy felügyeleti szervünkhöz fordulhat panaszával. Felügyeleti szerveink a következők:
– megrendeléssel kapcsolatban (adatbeviteli hibák javításának lehetősége, visszaigazolás) az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság;
– jogszabály szerinti kötelező tájékoztatás, adatok kötelező közzétételének elmulasztása esetén az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság, illetve a Gazdasági versenyhivatala, amennyiben a mulasztás a gazdasági verseny érdemi befolyásolására alkalmas (bővebb információt a www.gvh.hu weboldalon talál);
– elektronikus hirdetéssel kapcsolatos szabályok megsértése esetén a Nemzeti Hírközlési Hatóság (bővebb információt a www.nhh.hu weboldalon talál);
– a termék minőségét, a szavatossági jogok érvényesítését, a Vásárlók tájékoztatását és a panaszügyintézést az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi;
– az Általános Szerződési Feltételek tartalmának jogszerűségét az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi;
Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
E-mail: nfh@nfh.hu
A Veszprém Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:
8200 Veszprém, Radnóti tér 1. (fsz 115-116) Tel.: +36-88-814121 (ügyfélfogadási időben), +36-88-814111 (titkárság), email: info@bekeltetesveszprem.hu, web: bekeltetesveszprem.hu
Az ország különböző területein található békéltető testületek elérhetőségei az linken is megtalálhatók: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében egy esetleges panaszos ügyben köteles a törvényben rögzített tartalommal és határidőn belül válaszolni a békéltető testületnek.
Továbbá tájékoztatjuk Vásárlót, hogy az Európai Parlament 524/2013/EU rendeletében foglaltaknak megfelelően online adásvételi szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő fogyasztói jogvita esetén a jogvita rendezésére igénybe veheti az online vitarendezési platformot, mely elérhető az alábbi linkeken: https://ec.europa.eu/odr
XXII. Adattovábbítási nyilatkozat
A mamini.hu internetes weboldalon és a megrendelések során kezelt személyes adatokra vonatkozó tájékoztatót a Honlapon elérhető Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza.
A megrendelés leadásakor részünkre átadott személyes adatokat Szolgáltató bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára, kivétel ez alól a Szállítási szolgáltatók, akik a kézbesítéshez szükséges adatok megadása nélkül nem tudná a Vásárló részére a megrendelt terméket eljuttatni. A megrendelés folyamán rögzített adatokat Szolgáltató a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán magadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra.
A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.
A webáruház oldalainak, rajongói oldalainknak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.
XXIII. Jogi hézagok és kiegészítések
Amennyiben az Általános Szerződési Feltételek valamely pontja jogilag hatálytalan vagy hiányos lenne, az ÁSZF további pontjai érvényben maradnak. A hatálytalan vagy hiányos részek helyett az Ptk. ide vonatkozó rendelkezései érvényesek.
XXIV. Fogalmak
Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt:
- ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia, valamint
- ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru).
Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit-
Felek: Szolgáltató és Vásárló együttesen-
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy-
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül-
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse.
Gyártó: az Áru előállítója, importált Áru esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel.
Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják.
Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy – átalakítás szükségessége nélkül – együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják.
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál.
Szerződés: Szolgáltató és Vásárló között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés.
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését.
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti Áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
Vevő / Vásárló /Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy-
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
- a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
- a jogszabályon alapuló kötelező jótállás.
Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.
XXV. Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
- A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. Rendelet
XXVI. A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
XXVII. Szerzői jogok
Miután a mamini.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a mamini.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
A mamini.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
Tilos a mamini.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a mamini.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
A vásárló által elküldött képet, illusztrációt, illetve feliratot saját tulajdonának tekintjük, jogvédelem alatt álló képért, szövegért felelősséget nem vállalunk.
Veszprém, 2020.06.17.